Sofie Persson, fotograf i Stockholm

Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Fotolista

Av Sofie Persson - 21 september 2011 11:47


KAMERAN


Vad har du för kamera?
Nikon D40 och en Nikon Coolpix L21

 
Vilken var din första kamera?
Minns inte exakt, det började väl med engångskameror;)
 
Hur många GB minne har du på ditt minneskort?
Tror jag har ett 1BG, ett 2GB och ett 125mb
 
Hur många extern hårddiskar har du?
Ingen än så länge:( Ska köpa snart!
 
Fotar du i RAW eller JPEG/JPG?
JPEG
 
Vad är roligast att fotografera?
Djur är nog roligast
 
Vad är det tråkigaste att fotografera?
Tråkiga naturbilder där allt ser likadant ut
 
Drömobjektiv?
Ett teleobjektiv
 
Vad blir ditt nästa fotorelaterade köp?
teleobjektiv!
 
Vinvinkel eller zoomobjektiv?
zoom, just nu
 
BILDBEHANDLING

Vad har du för Photoshop?
Adobe photoshop CS5
 
Vad var det senaste du redigerade?
Hundbilder
 
Hur lång tid lägger du ner på en bild?
Beror på vad jag ska göra

Hur redigerar du en bild?
Beror helt på vad för bild, men en enkel redigering är mest kontrast, ljus och färger
 
ÖVRIGT

Bäst fotominnet?
Köpenhamn, tror jag
 
Värsta fotominnet?
Kolmården tror jag, jag lyckades inte få så många bra bilder som jag ville
 
Vad var det senaste du fotograferade?
Voffsar
 
Vad vill du bli när du blir stor?
Fotograf, bland annat;)
 
Har du sålt bilder?

Not yet!


Vad blir ditt nästa fotouppdrag?
Jadu, det återstår att se
 
Vad vill du utveckla i ditt fotograferande?
Mycket tekniskt
 
Vad tycker du är det starkaste i ditt fotograferande?
Svartvitt är jag bra på, tycker jag!
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Persson - 28 november 2012 15:15


     

Av Sofie Persson - 28 november 2012 15:15


     

Av Sofie Persson - 27 november 2012 18:15


     

Av Sofie Persson - 27 november 2012 15:19


  En tillfällig Header åt mamma, katarinabrolin.bloggplatsen.se     ...

Tim

Av Sofie Persson - 27 november 2012 15:15


     

Skapa flashcards